دوره تصویری مراقبه چاکراها

چاکرا ها مراکز انرژی در بدن ما هستند. در بدن انسان ما هفت چاکرا داریم و معانی هر یک از این چاکرا ها متفاوت است .

کلمه چاکرا کلمه سانسکریت کلمه chakra ، به معنی ” چرخ ” یا ” دیسک ” است. چاکراها مراکز انرژی در بدن ما هستند که به عنوان دریچه ای برای وارد کردن و بیرون آوردن انرژی از بدن عمل می کنند .

در بدن انسان ما هفت چاکرا داریم . آنها به صورت عمودی روی هم قرار گرفته و از قاعده ستون فقرات شروع می شوند و در بالای سر به پایان می رسند .

هر چاکرا به نقطه خاصی از بدن متصل است و هر کدام با غدد و اندامهای خاصی در ارتباط هستند . این باعث می شود که آنها معانی منحصر به فرد  و ارتباطات رنگی خود را داشته باشند .

آنها به شکل چرخ هستند و برای تسهیل جریان انرژی می چرخند . چاکراهای سالم با حرکت عقربه های ساعت می چرخند ، در حالی که چاکراهای ناسالم یا مسدود شده در خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخند.

این حلقه های انرژی همه با هم کار می کنند تا یک سیستم چاکرا سالم ایجاد کنند. سیستم چاکرا سیستم اولیه ای است که بدن انرژیک ما را تشکیل می دهد

بدن انرژیک در مقابل بدن جسمی

بیایید یک دقیقه در مورد بدن فیزیکی فکر کنیم . بدن فیزیکی ما دارای سیستم های بسیاری است که به عملکرد مناسب آن کمک می کند ، برای مثال سیستم اسکلتی ، عضلانی ، گردش خون و دستگاه تنفسی .

این سیستم های فیزیکی با هم کار می کنند بدون اینکه زیاد به آن ها فکر کنیم . سیستم گردش خون یک مثال عالی است ! این خون در اطراف بدن گردش می کند و دمای بدن ما را تنظیم می کند بدون اینکه ما به آن بگوییم .

در حالی که ما اغلب آگاهانه به پمپاژ خون بدن خودمان فکر نمی کنیم ، کارهای زیادی وجود دارد که به سالم نگه داشتن سیستم گردش خون کمک می کنند. ما با انجام کارهایی مانند گنجاندن ورزش در زندگی ، خوردن غذای سالم ، حفظ وزن سالم و خودداری از استعمال دخانیات از سیستم گردش خون خود ( یا همان سلامت قلب ) مراقبت می کنیم . 

ما این کارها را برای سالم نگه داشتن بدن فیزیکی خود انجام می دهیم ، با این وجود اغلب بدن انرژیک خود را فراموش می کنیم . آنجاست که سیستم چاکرا وارد عمل می شود .

چاکراهای مسدود شده

اگر مشکلی در یکی از سیستم های فیزیکی ما وجود داشته باشد ، بر سیستم های دیگر تأثیر منفی می گذارد . در مورد سیستم چاکرای ما نیز همین امر وجود دارد . اگر چاکرا مسدود شود ، می تواند در بدن فیزیکی مشکل ایجاد کند.

توجه داشته باشید اگر یک مشکل جسمی بدون هیچ دلیل مشخصی ظاهر شده است ، این احتمال وجود دارد که در حقیقت یک مشکل جسمی نباشد ، بلکه یک مشکل انرِژیک باشد .

هر چاکرا با خصوصیات مختلف انرژی و فیزیکی مطابقت دارد. بنابراین انسداد در هر چاکرا متفاوت ظاهر خواهد شد. کلید ، شناسایی انسداد و رفع آن است .

وقتی همه چاکراها به درستی کار می کنند جریان انرژی را در کل سیستم تسهیل می کنند. فرهنگ های مختلف این انرژی زندگی را به نام های مختلف می خوانند . در فلسفه هندو آن را پرانا می دانند ، که به طور تحت الفظی به معنای نفس یا نیروی حیات است . در فرهنگ چینی آن را چی یا کی می نامند.

برای بدن انسان حیاتی است که این انرژی حیاتی بتواند بدون مانع از طریق چاکراها حرکت کند . وقتی چاکرا مسدود شود ، جریان پیوسته انرژی از طریق چاکراها را متوقف می کند و می تواند در مشکلات جسمی یا روانی بروز داده شود .

درمان چاکراها

بدن انرژیک (و جسمی) وقتی بهترین عملکرد را دارند که همه چاکراها روشن و قادر به چرخش آزاد باشند . ترازبندی چاکرا جریان تعادلی را در بدن ایجاد می کند .

اگر متوجه شدید که یکی از چاکراهای شما مسدود شده است ، نترسید ، راه هایی برای رفع انسداد چاکراها وجود دارد . استفاده از مدیتیشن ، یوگا و درمان با کریستال در بهبود چاکراهای مسدود شده بسیار موثر است 

اگر درباره مدیتیشن کنجکاو هستید و به دنبال مکانی برای شروع هستید ، می توانید از این مقاله شروع به انجام مدیتیشن کنید 

 

توضیحاتی در مورد معانی و ویژگی های هر کدام از هفت چاکرای بدن 

هر یک از معانی چاکرا منحصر به فرد هستند – دقیقاً مانند خود چاکراها. در زیر لیستی از 7 چاکرای اصلی و یک بررسی اجمالی از خواص مرتبط با آنها شامل نام آنها ، معانی چاکراها ، مکان مربوط به بدن فیزیکی و رنگ چاکراها وجود دارد

چاکرای تاج سر

چاکرای تاج

ساهاسرارا ، معروف به چاکرای تاج در بالای ( یا تاج ) سر قرار دارد . این در بالاترین نقطه بدن فیزیکی ما قرار دارد و ما را به بالاترین فرد خود متصل می کند. چاکرای تاج ما را به روشنگری و قدرتی بالاتر متصل می کند .

وقتی چاکرای تاج مسدود نشود ، ما به بالاترین خودمان متصل می شویم. ما همچنین با قدرت بالاتر خود (هر آنچه که برای شما باشد – خدا / جهان / انرژی الهی / منبع / و غیره ) ارتباط داریم . ما خود را پذیرای روشنگری ، صلح و سعادت می کنیم .

وقتی چاکرای تاج مسدود می شود ، احساس می کنیم از خود و قدرت بالاتر خود جدا شده ایم. ما با اعتماد به مسیر خود مشکل داریم . ما از زندگی خود احساس نارضایتی می کنیم و اغلب احساس بی هدفی می کنیم .

وقتی چاکرای تاج آزادانه در حال چرخش است ، ما را به دنیای اطراف ، بالاترین نفس و قدرت برتر ما متصل می کند . این اتصال در تمام چاکراها پائین می آید ، بنابراین داشتن یک چاکرای تاج سلامت مهم است .

چاکرای چشم سوم

چاکرای چشم سوم

آجنا ، همچنین به عنوان چاکرای چشم سوم شناخته می شود که بین ابروها ، روی چشم سوم ما قرار دارد . با شهود و بصیرت ، خرد و آگاهی مطابقت دارد.

وقتی چاکرای چشم سوم در هماهنگی باشد ، برای دستیابی به بصیرت و خرد معنوی راهی روشن داریم . ما به شهود خود گوش می دهیم و از حواس خود آگاهی بیشتری پیدا می کنیم. شهود ما را راهنمایی می کند ، و ما کاملاً قادر به گوش دادن به راهنمایی های آن هستیم .

وقتی چاکرای چشم سوم در تعادل و هماهنگی نباشد ، شهود ما مسدود می شود و ما از الهام درونی خود مطمئن نیستیم . هیچ چیز واضح به نظر نمی رسد ، و حتی اگر شهود خود را بشنویم یا سعی کنیم که با آن هماهنگ شویم ، به آن اعتماد نداریم .

شهود ما را راهنمایی می کند تا بهترین تصمیمات را برای خود بگیریم . وقتی چاکرای چشم سوم ما مسدود شود ، شهود ما نیز مسدود می شود. رفع انسداد این چاکرا بسیار مهم است تا بتوانیم با شهود همسو شویم و از راهنمایان معنوی خود خرد دریافت کنیم .

چاکرای گلو

چاکرای گلو

ویشوددا ، معروف به چاکرای گلو در مرکز گلو نشسته است. این ارتباط با حقیقت ، ارتباط ، بیان ، بیان افکار و عقاید دارد.

وقتی چاکرای گلو پاک باشد ، ما آزادانه حقیقت خود را بیان می کنیم. ما به صدای درونی خود گوش می دهیم و صادقانه و اصیل خود را ابراز می کنیم. ما به راحتی و به طور موثر ارتباط برقرار می کنیم و از خود دفاع می کنیم.

وقتی چاکرای گلو متعادل نیست ، ما برای خودمان صحبت نمی کنیم. ما حقیقت خود را از دست می دهیم و کلمات را برای بیان افکار احساسات خود پیدا نمی کنیم . ما کلمات خود را می بلعیم و به این دلیل که حقیقت خود را بیان نمی کنیم ، احساس ناکامی می کنیم

ارتباطات کلید ایجاد و حفظ روابط سالم با دیگران و همچنین با خود است . یک چاکرای گلو مسدود نشده ارتباط سالم را در همه زمینه های زندگی و درک و بیان حقیقت ما تسهیل می کند.

چاکرای قلب

چاکرای قلب

آناهاتا ، معروف به چاکرای قلب ، در مرکز قفسه سینه ، نزدیک قلب جسمی ما قرار گرفته است.  تعجب آور نیست که این چاکرا به مسائل قلب مربوط می شود .

وقتی چاکرای قلب در یک راستا قرار می گیرد ، ما می توانیم کاملاً خود را دوست داشته باشیم . این به ما اجازه می دهد آزادانه به دیگران عشق بورزیم ، و به اعتماد ، شفقت و شادی اعتماد کنیم . ما از نظر عاطفی متعادل هستیم و از مکانی آرام و شاد به زندگی نزدیک می شویم.

وقتی چاکرای قلب مسدود باشد  ، ما به سختی خود و دیگران را دوست داریم . ما بی اعتماد تریم ، و نسبت به دیگران احساس همدلی و ترحم کمتری داریم . ما از نظر عاطفی تعادل نداریم و حتی می توانیم افسردگی را به دلیل کمبود شدید عشق به خود تجربه کنیم .

پرورش عشق به خود با مراقبت از چاکرای قلب بسیار مهم است. هرچه عشق به خود را بیشتر بپذیریم ، می توانیم عشق ، شفقت و تقویت روابط را با دیگران تقسیم کنیم .

چاکرای شبکه خورشیدی

چاکرای شبکه خورشیدی

مانیپورا ، که به چاکرای شبکه خورشیدی نیز معروف است ، بالای ناف ( نزدیک محل اتصال به قفسه سینه ، در مرکز بدن ) قرار دارد . چاکرای شبکه خورشیدی با عزت نفس ، قدرت شخصی و احساس ارزش ما در ارتباط است .
وقتی چاکرای شبکه خورشیدی آزادانه می چرخد ، ما با عزت نفس خود رابطه ای سالم داریم و قدرت خود را در آغوش می گیریم . ما احساس اعتماد به نفس ، شایستگی ، صلح و احساس آرامش داریم . ما با خود با احترام رفتار می کنیم و می دانیم که سزاوار بهترین ها در زندگی خود هستیم .

وقتی چاکرای شبکه خورشیدی آزادانه نمی چرخد ، احساس می کنیم ناکافی و بی ارزش هستیم . ما برای خود احترام قائل نیستیم و حتی می توانیم نسبت به خود احساس نفرت کنیم . ما احساس می کنیم ناتوان و شایسته چیزهای خوب در زندگی خود نیستیم .
دانستن ارزش و لیاقت ما بسیار مهم است. ما استانداردی را برای نحوه برخورد دیگران با ما با نحوه رفتار خودمان تعیین می کنیم . داشتن چاکرای خورشیدی بدون انسداد به ما امکان می دهد آن استاندارد را افزایش دهیم .

چاکرای خاجی

چاکرای خاجی

سوادهیستانا ، همچنین به عنوان چاکرای خاجی شناخته می شود ، بین اندام های تولید مثل قرار دارد ، بنابراین تعجبی ندارد که به همه جنبه های آن مربوط می شود : باروری ، لذت و مسائل مربوط به رابطه . همچنین با خلاقیت و بیان خلاق ارتباط دارد.
وقتی چاکرای خاجی متعادل شود ، انگیزه خلاق ما شکوفا و فراوان است . ما قادر به ایجاد و پرورش روابط مثبت در زندگی خود هستیم .

هنگامی که چاکرای خاجی نامتعادل باشد ، می تواند منجر به ناباروری ، عدم صمیمیت در روابط و کاهش خلاقیت ( فقدان الهام خلاق و انگیزه ) شود .
همه ما شایسته زندگی خلاقانه و پرشور هستیم. ما سزاوار لذت بردن از لذت بردن از روابط هستیم. زندگی به این معنی است که پر جنب و جوش و با انرژی زندگی شود .

چاکرای ریشه

چاکرای ریشه

پایین ترین چاکرا از هفت چاکرا ، مولادهارا است که به چاکرای ریشه نیز معروف است. در انتهای ستون فقرات قرار دارد و با زمین و ثبات ارتباط دارد. مانند ریشه های درخت ، چاکرای ریشه ما را به زمین متصل می کند.

وقتی چاکرای ریشه مسدود نیست ، احساس حمایت و امنیت می کنیم. با پاهای محکم روی زمین ، احساس امنیت می کنیم و می توانیم با اطمینان در زندگی خود پیش برویم

وقتی چاکرای ریشه مسدود می شود ، احساس ناپایداری می کنیم . ما نگران رفع نیازهای اساسی خود هستیم . ما احساس می کنیم گیر کرده ایم و قادر به ایجاد و حفظ حرکت رو به جلو در زندگی خود نیستیم

در مورد چاکرای ریشه اینگونه فکر کنید – وقتی پایه خانه ناپایدار است ، بقیه ساختار نیز در خطر است. به همین دلیل است که بسیاری از تمرین کنندگان ریکی و سایر تمرین کنندگان انرژی درمانی ، درمان سیستم انرژی را از پایین سیستم چاکرا شروع کرده و راه خود را به سمت بالا ادامه می دهند.

شرکت در دوره مراقبه چاکراها

مراقبه تصویری چاکراها 

جیمز فیلیپ ، درمانگر مقیم بریتانیا ، انواع مراقبه های کوتاه را ارائه می دهد که برای ” پاکسازی و متعادل سازی ” چاکرا ها طراحی شده اند. در مجموع نه مدیتیشن وجود دارد ، یکی برای هر کدام از هفت چاکرا ، به علاوه ” بیان چاکرا “ ، مدیتیشن مختصر برای هر هفت چاکرا و ” مراقبه چاکراها “ ، سفری طولانی تر در این هفت مرکز انرژی .

برای هر جلسه ، فیلیپ تنها است و از طریق صدا و تصویر آموزش می دهد . روالها چندین وجه اشتراک دارند. فیلیپ همیشه با پیشنهاد یک موقعیت راحت برای نشستن یا دراز کشیدن و سپس با تشویق تمرکز بر نفس “همانطور که هست” شروع می کند . او با تصویرسازی از تنفس در نور سفید شروع می کند در حالی که از خاک خاکستری چیزی که دیگر نیازی به آن نیست بازدم می کند. او این نور سفید را به توپ انرژی سفید متصل می کند که نشان دهنده مادر زمین است .

چاکرای  خاجی  00:05:50

 

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !

چاکرای ریشه  00:06:10

 

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !

چاکرای ریشه  00:06:10

 

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !

چاکرای  خاجی  00:05:50

 

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !

چاکرای  قلب 00:05:54

 

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !

چاکرای شبکه خورشیدی  00:05:46

 

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !

چاکرای شبکه خورشیدی  00:05:46

 

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !

چاکرای  قلب 00:05:54

 

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !

مراقبه تصویری چاکرای چشم سوم
چاکرای  چشم سوم  00:05:24

 

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !

چاکرای گلو 00:05:30

 

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !

چاکرای گلو 00:05:30

 

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !

مراقبه تصویری چاکرای چشم سوم
چاکرای  چشم سوم  00:05:24

 

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !

مراقبه تصویری بیان چاکراها
بیان چاکراها 00:06:04

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !

چاکرای تاج 00:05:44

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !

چاکرای تاج 00:05:44

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !

مراقبه تصویری بیان چاکراها
بیان چاکراها 00:06:04

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !

مراقبه تصویری مجموه چاکراها
مراقبه مجموع چاکراها 00:16:38

محدودیت محتوا

برای مشاهده ادامه محتوا ورود کنید !